Zarejestruj się u nas lub też zaloguj, jeśli posiadasz już konto. 


Poprzedni temat :: Następny temat
Blog treningowy
Autor Wiadomość
tomakin
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 13657
Wysłany: 2019-04-26, 20:09   

Czort wie czemu. Może byłem zaraz po suplementacji i nie odczułem zwiększenia lęku, a teraz już zapomniałem i wydawało mi się, że w przeszłości miałem, ciężko powiedzieć.

Na razie biorę i obserwuję.
 
   
tomakin
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 13657
Wysłany: 2019-05-03, 22:24   

12 dzień brania miedzi.

Za wcześnie, żeby spodziewać się spektakularnych efektów, ale jest OK. Słabiej śpię w nocy, muszę sięgnąć po glicynę - wysoki poziom miedzi we krwi powoduje bezsenność, faktycznie budzę się po kilka razy.

Od jakiegoś czasu miałem problem z włosami, wypadały jak szalone, od kilku dni przestały - ale też ciężko powiedzieć, czy to dzięki miedzi, czy pomimo niej.

Nie ma póki co stanów lękowych, to najważniejsze.

Za wcześnie, żeby pojawiły się zmiany na paznokciach, ale i tak obserwuję pełen nadziei.
 
   
tomakin
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 13657
Wysłany: 2019-05-08, 00:01   

Po raz kolejny moja przygoda z pianinem kończy się na zapaleniu ścięgien w nadgarstku. Teraz zastanawiam się, co jest główną przyczyną. Braki techniczne, przez co za mocno szarpię tymi ścięgnami? Nadmierne napięcie mięśniowe, co skutkuje tym, co wyżej? Czy może jednak problem z regeneracją struktur kolagenowych, wynikający z jakiegoś problemu ogólnozdrowotnego, chociażby niedoboru miedzi, zakładając, że taki niedobór mam?

A może chodzi o nierównomierne obciążenie tych ścięgien, z uwagi na dysproporcje w sile mięśni? Często muzycy mają bardzo słabe mięśnie i ścięgna, co skutkuje ciągłymi stanami zapalnymi, znikającymi, gdy wezmą się za siłownię.

Bardzo częste lekkie obciążenia nie wymuszają rozwoju i wzmacniania ścięgien, duże, krótkotrwałe to robią. Czyli paradoksalnie, na problemy ze ścięgnami najlepsza byłaby siłownia i wzmacnianie nadgarstków, ale chodziłoby o konkretne ćwiczenia, obciążające mięsień zginający palec w pierwszym stawie, a nie w dalszych - właśnie to ścięgno mnie boli.

Tak, palec obsługują dwa ścięgna, jedno zgina sam palec niejako "pośrodku", drugie - zgina go, gdy jest wyprostowany. Zastanawiam się, jakie ćwiczenia mogłyby obciążyć właśnie ten mięsień, nie naruszając drugiego.
 
   
tomakin
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 13657
Wysłany: 2019-05-13, 03:46   

3 tygodnie z miedzią, na razie żadnych efektów - ani na plus, ani na minus. Powoli organizm powinien już wysycać się tym pierwiastkiem, powoli, powoli może zacząć się wzrost obłączków - jeśli od tego zależą.

Wróciłem do regularnej siłowni, z małym obciążeniem, ale staram się bez dłuższych przerw.
 
   
tomakin
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 13657
Wysłany: 2019-05-13, 10:05   

https://www.ncbi.nlm.nih....les/PMC5009798/

goście tutaj sugerują, żeby najpierw wziąć dużą dawkę beta alaniny rano, a potem brać wielokrotnie małe w ciągu dnia. Ta duża zablokuje enzymy rozkładające beta alaninę, małe będą przyswojone przez mięśnie i mózg.

https://www.researchgate....rnosine_Loading

a tu sugerują, żeby brać razem z posiłkiem
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template TeskoGreen v 0.1 modified by Nasedo.
Strona wygenerowana w 0,22 sekundy. Zapytań do SQL: 8