Zarejestruj się u nas lub też zaloguj, jeśli posiadasz już konto. 


Poprzedni temat :: Następny temat
Ogórek - lepszy niż myślisz!
Autor Wiadomość
Kill Bill 
Starszy Bojownik

Wiek: 47
Dołączył: 18 Maj 2015
Posty: 241
Wysłany: 2016-10-12, 10:50   Ogórek - lepszy ni? my?lisz!

Fama niesie, że ogórki są żywnością o niewielkiej wartości odżywczej. Mają mało składników odżywczych, a do tego zawierają jakieś szkodliwe enzymy. Jednak właśnie one należą do moich ulubieńców. Przekonam Was dlaczego.

Ogórki zmniejszają stany zapalne

Ogórki mogą pomóc w zwalczaniu stanów zapalnych w organizmie, co zresztą w pełni potwierdzają wyniki badań. Po części na pewno dlatego, że hamują one aktywność enzymów prozapalnych, w tym cyklooksygenazy-2 (COX-2). A więc z tymi enzymami nie jest tak źle :-)
Ogórki zwalczają stres

Ogórki zawierają wiele witamin z grupy B, w tym witaminy B1, B5 oraz B7 (biotyna). Witaminy z grupy B mają właściwości łagodzące stres i uczucie niepokoju oraz zwalczają stany depresyjne.
Mają działanie antyrakowe

Ogórki zawierają polifenole zwane lignanami (secoisolariciresinol, pinoresinol, lariciresinol), które pomagają obniżyć ryzyko wystąpienia raka prostaty, piersi, macicy czy jajników. Zawierają również substancję o nazwie kukurbitacyna, która również posiada właściwości antyrakowe. Według George Mateljan Foundation:

Naukowcy już ustalili, że kilka dróg sygnalizacyjnych (na przykład JAK-STAT czy MAPK) potrzebnych do rozwoju nowotworu i przeżycia komórek mogą być blokowane przez aktywność kukurbitacyny.

Ogórki odświeżają oddech

Zgodnie z zasadami Ajurwedy, spożywanie ogórków pomaga pozbyć się nadmiaru ciepła w żołądku, które jest prawdopodobnie przyczyną nieświeżego oddechu. Umieszczenie plasterka ogórka na podniebieniu powoduje oczyszczenie jamy ustnej z bakterii, które są odpowiedzialne za nieświeży oddech.

Ogórki są zdrowe dla serca

Ogórki zawierają potas, który obniża ciśnienie krwi. Odpowiedni bilans potasu wewnątrz oraz na zewnątrz komórek jest w ogóle konieczny dla prawidłowego ich funkcjonowania.
Potas jako elektrolit musi zachować pewną koncentrację (około 30 razy większą wewnątrz komórki niż na na zewnątrz) w celu spełniania swoich funkcji. Wchodzi w interakcje z sodem, aby kontrolować funkcje nerwów, skurcze mięśni i pracę serca.

Ogórki chronią mózg

Ogórki zawierają flawonoid o nazwie fisetin, który zapewne ma duży wpływ na zdrowie mózgu. Stwierdzono, że fisetin poprawia pamięć oraz zapobiega chorobie Alzheimera. W doświadczeniach na myszach zauważono, że ten flawonoid hamuje upośledzenie pamięci i zdolności uczenia się w przypadku zwierząt z chorobą Alzheimera.

Ogórki promują prawidłową wagę ciała

Ogórki zawierają bardzo mało kalorii. W 100 gramach tego owocu znajduje się tylko 13 kcal. Rozpuszczalny błonnik zawarty w ogórkach poprawia i spowalnia procesy trawienia. Błonnik powoduje, że dłużej czujemy się nasyceni po posiłku, a więc jemy mniej.

Ogórek ma właściwości antyoksydacyjne

Ogórki zawierają flawonoidy o działaniu antyoksydacyjnym, w tym kwercetynę, luteolinę, kemferol oraz apigeninę. Kemferol działa antyrakowo i obniża ryzyko chorób przewlekłych, w tym chorób serca. Kwercetyna jest antyutleniaczem, który prawdopodobnie uniemożliwia uwalnianie histaminy, a więc ogórki są naturalnymi lekami przeciwhistaminowymi. Ogórki zawierają również inne antyoksydanty, w tym witaminę C oraz beta-karoten.

Ogórki są bogate w błonnik

Ogórki są bogate w dwa najbardziej istotne elementy konieczne dla prawidłowego przebiegu procesów trawienia: wodę oraz błonnik. Woda pitna może powstrzymać objawy refluksu żołądkowego poprzez czasowe podniesienie odczynu pH w żołądku. Ogórki bogate w wodę mają prawdopodobnie takie samo działanie.
Błonnik zawarty w ogórkach zapobiega zaparciom, pomaga przejść żywności przez przewód pokarmowy bez żadnych negatywnych następstw.

Wartości odżywcze ogórka

Ogórki należą do rodziny dyniowatych, a więc mają w swojej rodzinie m.in. dynię oraz arbuzy. Podobnie jak arbuzy, w 95% składają się z wody, są więc świetne, aby utrzymywać prawidłowe nawodnienie organizmu, szczególnie latem. Ale warto spożywać je przez cały rok, ponieważ pomagają uniknąć niedoborów składników odżywczych.

Ogórki są bogate w witaminę K oraz C, witaminy z grupy B, potas, miedź, mangan oraz polifenole i inne związki, które chronią organizm przed chorobami przewlekłymi. W 100 g ogórka znajduje się:

węglowodany strawne 2,7 g
tłuszcz 0,1 g
białko 0,7 g
potas 125 mg
wapń 15 mg
żelazo 0,2 mg
fosfor 23 mg
magnez 8 mg
beta-karoten 170 µg



Istnieje wiele sposobów na to, aby cieszyć się smakiem oraz korzyściami, które daje ogórek. Można go spożywać w postaci fermentowanej lub dodawać do sałatek czy surówek. Jest też świetnym dodatkiem do warzywno-owocowych smoothies. Ważne, abyś po prostu włożył go do buzi :)
www.thehealthsite.com/new...bit-alzheimers/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24341874
https://www.ncbi.nlm.nih....les/PMC3019374/
whfoods.org/genpage.php?tname=foodspice&dbid=42&utm_source=feedly&utm_reader=feedly_reader&utm_medium=rss&utm_campaign=rss_feed
 
   
Zielony 
Akolita
Chodź na boso.

Wiek: 47
Dołączył: 20 Sie 2017
Posty: 1
Wysłany: 2017-08-20, 18:54   

Popieram.teraz w sezonie ogórkowym prawie codziennie wypijam około trzy szklanki soku z ogórka świeżo wyciskany.Jeszcze nigdy nie miałem tak ładnych paznokci.he.he.
 
   
kacha 
Akolita

Wiek: 47
Dołączyła: 06 Kwi 2017
Posty: 7
Wysłany: 2017-09-18, 12:04   

Jakby się zastanowic to wszystko co nam nie szkodzi to nam pomaga ;)
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template TeskoGreen v 0.1 modified by Nasedo.
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 9